fredag 9. juni 2017

Sett med skogsdyr



Første antrekk ut blir et sett med skogsdyr: trøye str. 86, shorts str. 80 og lue. Sydd i jersey. Sååå enkelt på overlockmaskin, jeg er helfrelst! Den jobben som tar mest tid er å klippe stoffet. Jeg synes shortsen er stor i størrelsen og trøya litt liten, derfor syr jeg ulike størrelser.

Jeg surrer noe fælt når jeg skal sy lommene, håper det går bedre etterhvert! Dette er den andre shortsen jeg syr, og fremdeles så var det vanskelig. Dårlig forklart i sømbeskrivelsen synes jeg. Veldig fornøyd med dette settet selv om er litt kræsj i fargene. Synes det ble et gøyalt antrekk, perfekt å leke i både hjemme og i barnehagen.

Mønster: 
Pdf fra Stoffbutikken.no
Lua har jeg tegnet selv.

Stoff:
Skogsdyrstoffet har jeg fått tak i "brukt", så det vet jeg ikke hvor er kjøpt
Turkis jersey (lommer) og ribb er fra Stofflykke.no

2 kommentarer:

  1. Nå kan bare sommeren komme! Fint antrekk! Synes du er flink til å sy! Jeg har dessverre ikke fått helt taket på det. Som datter til to skreddere burde jeg jo kunne det, men det er vel noe med interesse og tålmodighet.

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hihi, ja det krever jo både interesse og tålmodighet:-) Takk for hyggelig kommentar:-)

      Slett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)