fredag 29. april 2016

Ammeinnlegg


Nå har jeg ammet i 4 måneder og er lei av å måtte bruke engangs ammeinnlegg på natten. På dagen holder det med hjemmesydde uten vanntett ytterstoff, men på natten må jeg ha noe vanntett - for det blir vått. Forrige gang jeg bestilte fra Lillegullbleier.no, så kjøpte jeg vanntett stoff som blant annet brukes til tøybleier, PUL-stoff. Nå har jeg endelig fått somlet meg til å sy vanntette ammeinnlegg, så da blir det null søppel og billigere på sikt!

Jeg har laget innleggene store denne gangen, ca. 13-14 cm i diameter. Jeg har brukt en skål fra kjøkkenet som mal. Innerst mot brystet er det et lag med bambus bomullsfleece fra Myllymuksut, inni så er det to lag med bambus flanell fra samme sted. Ytterst et vanntett sperrelag med Bambimønster:-) Totalt 4 lag, tykke og gode, og ikke minst vaskbare! Jeg har overlocket rundt med min nye og geniale overlockmaskin:-) Ferdig sydd på null komma niks!

1 kommentar:

  1. Du er jammen flink! Flott stoff også, riktig til å bli glad av! Det kan være plagsomt innimellom, men det er da fint at melka strømmer....
    Kos deg videre med vesle gullet!

    Klem

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)