tirsdag 22. mars 2016

Selbusokker til baby


En liten barselgave ble sendt til Nederland i dag. Tenkte det var koselig med litt norsk tradisjonsstrikk, så da ble det selbusokker til lille Hein. Selv har jeg arvet et par til Magnus i hvitt og mørkeblått:-) Sokkene er strikket i 3-tråds gammelserie, med kontrastfarge i Finull. Mønsteret er hentet fra Selbuheftet til Husfliden.

Har dermed fått startet med litt vårstrikk i påsken! Hurra! Det er alltid så gøy å starte med et nytt prosjekt. Denne gangen er det et sommerteppe i bomull til lillemann, fra et av fjorårets hefter fra Sandnesgarn. Utrolig nydelig dette teppet! Jeg bestemte meg i fjor sommer om at jeg ville strikke dette til i år - men nå gjenstår det å se om jeg rekker og strikke det ferdig. Har jo litt annet å gjøre for tiden også:-)

Riktig god påske!




2 kommentarer:

  1. Nydelige sokker! Sånne har jeg også planer om å strikke til lillebror...når jeg får tid :) God påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ikke sant de er fine. Små kunstverk disse, og samtidig gode og varme:-) God påske til deg også.

      Slett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)