onsdag 23. mars 2016

Curly Purly bleiebukser

Her går det i tøybleier om dagen, og på natt bruker vi formsydde bleier med ullsperrelag utenpå. Ullbuksene er satt inn med lanolin, så de blir vanntette. Det er virkelig helt genialt! Vi har ikke hatt noen lekkasjer på natten disse 3 første månedene. Poden vokser fort, og jeg synes disse Curly Purly-buksene er så nette og fine, så da må det strikkes større bukser fortløpende:-) 

Brun bukse: str. small
Oppskrift: Curly Purly, by Marnie Ann Joyce
Garn: dobbel tråd 2-tråds merinoull fra Nøstebarn (restegarn)
Pinner: 3 og 4
Tips: 100% merinoull holder ikke så godt på elastisiteten, så dette garnet er egentlig ikke så godt. Vrangborden blir veldig utstrukket i bruk, og trekker seg ikke tilbake før etter vask. Det som er fint med garnet er at buksa ikke blir så tykk og klumpete, og man lett kan kombinere ulike farger og skape sitt eget uttrykk, siden man strikker med dobbel tråd. Mine ben ble litt trange, så jeg ville lagt opp ekstra masker rundt bena - samt at man må felle veldig løst av!

Blå bukse: str. small
Oppskrift: Curly Purly, by Marnie Ann Joyce
Garn: Drops Lima 50 gram
Pinner: 3, 4 og 5
Tips: Kjempegodt garn i ull og alpakka! Supert til bleiebukser siden det ikke er superwash. Etter at jeg tok bildet måtte jeg ta opp igjen bena, siden de ble altfor trange. Til slutt la jeg opp noen ekstra masker, så det ble 30 masker rundt benet (kunne nok lagt opp enda flere for enda bedre ribbeeffekt). Strikket løst med pinne 3 (kunne nok heller brukt pinne 4), og felte veldig løst av. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)