onsdag 2. desember 2015

Lue og sjal


Det måtte bli noe til mor selv også, nå har jo lillegutt fått så mye! Jeg trengte en ny lue, og ønsket meg en med dusk. Et mykt og varmt sjal hadde jeg også lyst på! Alt garnet hadde jeg liggende fra før så her var det bare å sette igang!
Nå er det kun 1 uke igjen til termin, så dette er spennende dager!  Veldig koselig å vente på baby i adventstiden:-)


Dekorativ hullrad midt bak


Lue:
Oppskrift: fant jeg på Ravelry, Skyping Beanie. Oppskriften er i 2 varianter, en på pinne 4 og en på pinne 6. Genialt!
Garn: Manos Silk Blend (30% silke og 70% merinoull), 50 gram garn gikk med.
Pinner: 3,5 og 4,5

Sjal:
Oppskrift: Jeg tok utgangspunkt i Drops nr. 157-22 (White swan), men har strikket en helt annen variant. Måtte bare ha maskeantall og fremgangsmåte for stripen midt bak.
Garn: DSA faerytale 2 nøster hvitt, DSA Sky 3 nøster gråblå. Sjalet veier 170 gram.
Pinner: 6

Lillegutt

3 kommentarer:

  1. Så fin lue og sjalet så deilig og mykt ut :)
    Mor trenger absolutt noe varmt og godt hun også!
    Kos deg videre i ventetiden og lykke til.
    Klem

    SvarSlett
  2. Klart mor må ha noe nytt også! Kjekt at det er klart før lillegutt kommer, for vanligvis blir det ikke så mye strikketid etterpå.

    Lykke til med livets største under!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Tusen takk dere! Nei, regner med det blir mindre strikketid fremover. Gleder meg veldig til å bruke tiden min på lillegutt. Håndarbeidet har vært god terapi for meg i den lange ventetiden frem mot familie. Det har vært gull verdt:-)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)