mandag 14. desember 2015

Bleiebukser til nyfødt



Lillegutt lar vente på seg. I dag er jeg 6 dager over termin. Han kommer vel når han er klar:-)
Imens kan jeg vise frem de 4 bleiebuksene jeg har strikket og satt inn med lanolin. De skal først og fremst brukes som sperrelag over formsydde nattbleier, men også over brettebleier - hvis vi har lyst til å bruke dette helt i starten. Etterhvert er planen å gå over til lommebleier, men disse vil nok være i største laget de første ukene. Jeg har også en stabel med hjemmestrikkede bleiebukser som jeg fikk med gratis når jeg kjøpte brukte bleier på Finn.no, så nå er vi godt rustet. Vi er veldig spente på om vi får dette med tøybleier til å fungere. Vi er innstilt på og måtte jobbe litt for å få det til. Øvelse gjør jo mester, og det er mange flinke tøybleiebrukere å spørre om råd inne på tøybleiesnakk på Facebook. Det er gull verdt å ha noen å spørre om råd! Vi kjenner ellers ingen som bruker tøybleier, så vi går litt mot strømmen der..

De tre hvite buksene er strikket etter Nøstebarn-oppskrift i lanolingarn, de to til venstre i 3-tråds garn (hovedsaklig for nattbruk), den med grønn knyting i 2-tråds garn. Den grå er strikket etter Curly-Purly oppskrift som jeg fant på Ravelry. Denne buksen får mye skryt på nettet. Den har veldig fin passform, og er liten og nett. Jeg har strikket nyfødt-strørrelsen med 2 tråder merinoull fra Nøstebarn. Buksene har ligget i lanolinbad natten over for å bli vanntette. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)