onsdag 21. oktober 2015

Trollmorteppe



Dette var fjor vinters tv-prosjekt, altså jeg strikket på det foran tv'n. Det var midt i blinken, og godt og varmt etterhvert. Teppet er veldig tykt og varmt! Ganske raskt å strikke også. Så kom våren, og jeg måtte legge det unna for noe lettere strikketøy - men jeg var nesten ferdig. Hadde kun rillekantene og montering igjen, så når jeg først kom på at dette teppet måtte gjøres ferdig så gikk det raskt og greit. Jeg kjøpte hovedgarnet fra Hillesvåg Uldvarefabrikk (som anbefalt i oppskriften) og har kun brukt restegarn ellers. Jeg liker å se hva jeg kan få til med det jeg allerede har, og dette synes jeg ble veldig vellykket. Artig å sette sammen ulike fargenyanser og strukturer til noe helt unikt:-) Teppet har mange bruksmuligheter og kommer nok til å bli brukt både i vogna, i bilen og i sofaen.

Oppskrift: Myk Start
Garn: Trollgarn fra Hillesvåg Uldvarefabrikk som hovedgarn.
Ellers restegarn:
Jeg byttet ut Idena Villmark med dobbelt tråd Fin fra Du Store Alpakka,
Drops Eskimo byttet jeg ut med Sandnes Alfa,
Mohair Bouclé fra Naturfiber byttet jeg med Drops Alpaca Bouclé.
Rester av DSA Faerytale og Drops Cotton Viscose hadde jeg i garnlageret.
Pinne: 7 og 8


Et utvalg av den siste tidens strikkerier:-)

8 kommentarer:

  1. Nå måte jeg sjekke Trollmorteppe i Myk start. Det er utrolig hvor mye jeg har som jeg egentlig ikke vet om. Teppet ditt ble veldig fint, og jeg tror det kommer til å bli brukt mye. Artig at du kunne bruke garn du allerede hadde i lageret med stort hell.

    Lykke til med neste prosjekt! Noe fra Myk start?

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er fort å glemme hva man har gjemt bort på et lurt sted. Og ikke minst lettvint å kjøpe noe nytt når man først er i butikken. Kjenner veldig godt til det! Neste prosjekt er fra Myk Start, ja:-) Artig at du spør. Nå har jeg en ny Trollungejakke på pinnene:-) Har vel snart strikket alt i den boka, og noe av det opptil flere ganger..

      Slett
  2. Nå nydelig teppe! Fine farger :)

    SvarSlett
  3. Det var rett og slett bare utrolig nydelig :)

    SvarSlett
  4. Så koselig at flere liker teppet:-)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)