fredag 23. oktober 2015

Sengesett til sprinkelseng


Da har jeg fått sydd et sengesett til sprinkelsenga. Siden mannen syntes dette ble utrolig fint - og mye finere enn de de man får på butikken - så har jeg kjøpt mer stoff. Vi har vært så heldige å arve så mye pent tøy, samt noe veldig fint sengetøy, av gode venner med barn. Vi har imidlertid bare arvet sengetøy i vogndynestørrelse, så da hadde jeg lyst til å sy størrelse 80x100 til sprinkelsenga. 
Det rutete stoffet på baksiden fant jeg i restekurven på IKEA, og det var opprinnelig et dynetrekk. Det hvite og lyseblå med små blomster (vanskelig å se det godt på bildet dessverre), er fra Panduro Hobby. Jeg hadde ikke nok av dette stoffet, og måtte skjøte på et hvitt laken. Med blondekant over skjøten ble det riktig så koselig. 

Her er det nydelig høst for tiden, med sol, mange flotte farger og god, klar luft. Deilig å gå tur i det fine været, og etterpå nyte en kopp kakao på terrassetrappa. 

Jeg vil si tusen takk til dere som skriver så hyggelige kommentarer! 
Kjempekoselig at så mange likte Trollmorteppet i forrige innlegg:-)

God helg til dere alle!

2 kommentarer:

  1. Så delikat dette ble! Synes stoffbruken er genial. Jeg sydde også sengesett da jentene våre var små, og nå er det barnebarna som kan ta dem i bruk.
    Lykke til med trollmorjakken!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  2. det ser så lekkert ut. Blir ei goseng dette.
    Klem

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)