mandag 12. oktober 2015

Kjørepose med fletter


Tidligere i år så jeg en baby kledd i en slik kjørepose på café i Oslo, og ble aldeles betatt! Klarte nesten ikke ta øynene bort fra den fine babyen i dette kunstverket av en pose. Det var nesten så jeg gikk bort for å spørre om oppskriften. Istedet googlet jeg etter kjøreposer med fletter, og kom da over denne! Synes den er så lekker, og nå har jeg endelig strikket min egen:-) Strålende fornøyd, og gleder meg veldig til å bruke den. Den har hull til bilsele, så kommer til å bruke den i bilstolen og ellers som yttertøy.
Som alltid er det gøy å strikke fletter, men jeg synes diagrammet i oppskriften var ufullstendig, og måtte rekke opp og starte på nytt med forstykket. Etter forslag fra mannen tegnet jeg opp diagrammet på nytt, slik at jeg fikk hele rapporten i sin helhet. Da var det bare var å følge diagrammet, og slippe og telle antall rader for å finne ut når det skulle flettes. Ellers så var oppskriften grei å følge.

Oppskrift: Drops nr. 19-10, str. 1-3 mnd.
Garn: Merino Extra Fine fra Garnstudio
Pinner: 4

Nytt prosjekt på pinnene! Nøstebarndress:-)

3 kommentarer:

  1. Lekker kjørepose! Håper den varer sesongen ut.
    Lykke til med dressen!

    Klem

    SvarSlett
  2. Den var nydelig og praktisk. Skjønner godt at du forelsket deg i denne :)

    SvarSlett
  3. Ja, håper vi får brukt den mye helt fra starten. De vokser jo så fort disse små:-)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)