lørdag 10. oktober 2015

Guttelue med brem!


Ultralyden i uke 18 viste at vi venter en liten gutt! I uke 12 antydet legen at han trodde det var jente, men da tok han feil:-) Og en gutt må jo ha en lue med brem, mente den kommende faren. Jeg begynte straks å tenke meg om hvor jeg hadde sett en slik oppskrift, og jeg fant jeg fant! Både garn og oppskrift hadde jeg dermed i hus, og det var bare å sette igang. Vi synes den ble veldig fin!
Jeg hadde ikke pinne 2, så jeg strikket på pinne 2,5. Strikker ofte litt stramt så det burde gå greit. Jeg eier nesten ikke pinne 2, har kun strømpepinner. Min erfaring er at det alltid blir for stramt. Erindrer noen selbustrømper som skulle strikkes på pinne 2... De har aldri blitt ferdige - men jeg har en plan om å rekke opp, finne et annet mønster og ikke minst større pinner.

Oppskrift: fra boka Strikk til smårollinger av Østgård/Harbo, str. 0-3 måneder (denne oppskriften står forklart helt bakerst i oppskriften, og strikkes med enkel tråd istedenfor dobbel).
Garn: Royal Alpakka fra Dalegarn
Pinne: 2,5

Genseren under lua har jeg strikket for flere år siden. Lillegutt lot bare vente på seg:-) Du kan se hva jeg skrev om den her.

Nå er jeg allerede kommet til uke 32, og det er kun 2 måneder igjen til vi få møte den lille! Vi kan nesten ikke vente.

6 kommentarer:

  1. Den ble kjempesøt, denne blir den lille gutten fin i :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, det tror vi også:-)

      Slett
  2. Nydelig, lita lue! Så spennende med en liten gutt. Det blir årets julegave, den beste julegaven noensinne. Lykke til!

    Stor klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det blir en fantastisk julegave, og vi kan nesten ikke vente:-)

      Slett
  3. Nydelige farger på luen og genseren!

    SvarSlett
  4. Nydelige farger på luen og genseren!

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)