fredag 16. oktober 2015

Fuglemammas omslagsbody ganger to!



Da har jeg strikket hele to omslagsbodyer! Synes de er så herlige! Den grå har riktignok vært ferdig lenge, men jeg hadde montert den med vranga ut! Slå den! Og i tillegg var jeg ikke fornøyd med knappene jeg hadde brukt. Jeg hadde sydd på treknapper, men syntes liksom ikke det ble riktig. Derfor ble den liggende et års tid.. Nå har jeg endelig fått somlet meg til å montere den riktig vei, og jeg har funnet noen gamle knapper som jeg liker veldig godt. De er ikke helt like, litt nyanseforskjeller. Nå har bodyen fått litt mer sjel og sjarm:-) Treknappene fikk jeg bruk for på den hvite bodyen istedet.

Jeg liker veldig godt å strikke i Nøstebarn garn. Det er tynt, men lett å strikke med! Ribbestrikken går så det suser nå, bortsett fra armene - de synes jeg går trått..

Den minste bodyen, den hvite, har jeg strikket litt lenger enn i oppskriften - i håp om at det skal være plass til en tøybleiebak.

Siden det nå faktisk blir en desemberbaby, så passer det jo bra at jeg er veldig glad i ull. Nå gjenstår det jo å se om babyen liker det da.. Starter med ull/silke-blanding, så får vi se.

Oppskrift: Myk Start s. 46
Pinner: 2,5 og 3

Grå body: 
Størrelse: 3-6 måneder
Garn: 2- tråds merinoull fra Nøstebarn

Hvit body:
Størrelse: 0-3 måneder
Garn: silkeull fra Nøstebarn




1 kommentar:

  1. Lekre bodyer! Kjekt med ulik størrelse, for den minste vokser de små fort ifra. Disse kommer garantert til å bli brukt mye.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)