lørdag 17. oktober 2015

Babyskappel



Denne genseren strikket jeg på noen kvelder, den var utrolig kjapp å montere også. Artig strikk dette, og med mykt og deilig alpakkagarn går det jo som en drøm. Genseren er luftig og veldig lett!
I oppskriften er det brukt Sandnes Soft Alpakka, men jeg fant ingen farger der jeg ønsket å bruke. Valget falt derfor på Sandnes Tweed, tenker det gjør seg meget godt på en gutt! Genseren ble kanskje en tanke større enn oppskriften tilsier.

Oppskrift: jeg har fulgt Rachels oppskrift. Takk for fin beskrivelse! :-)
Garn: ca. 1,5 nøste Sandnes Tweed (40% babyalpakka, 32% viscose, 20% polyamid og 8% merinoull).
Pinne: 5

2 kommentarer:

  1. Denne blir nok deilig å ha på for den lille. Tusen takk for link til oppskrift!

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Oi, her går det unna, så mye fint du strikker :)
    Denne var kjempesøt!

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)