onsdag 1. juli 2015

Siklesmekker i bambus



Jeg har vært ganske flittig ved symaskinen i vår og på forsommeren, og kommer til å legge ut flere sømprosjekter fremover. Disse siklesmekkene er sydd av et mønster jeg fant på en blogg, godtid
 - tusen takk for flott mønster! Anbefaler å ta en titt, det er mye annet fint på bloggen også:-)

Jeg har brukt det samme stoffet som i truseinnleggene. Det røde stoffet er bambusvelour, og på baksiden er det bambus bomullsfleece. Begge stoffene har veldig god oppsugingsevne, og de føles ikke kalde når de blir våte (litt samme effekt som ull). Dette kan jeg gå god for, siden jeg har brukt disse stoffene lenge nå. Smekkene kan vaskes på 60 grader, men unngå tørketrommel. De er like myke etter vask, selv uten tromling. Jeg har ikke opplevd at noen av stoffene farger av. Min erfaring er også at stoffet holder seg like fint vask etter vask.

Smekkene er vrangsydde med stikning, og lukkes med trykknapp. De kan helt fint brukes på begge sider. Har en liten stabel smekker jeg må få tatt bilder av:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)