torsdag 2. juli 2015

Babynest



Babynest til den kommende babyen! Alle materialene hadde jeg liggende, og trengte ikke å kjøpe noe. Har en del å ta av:-) Det hvite stoffet er et gammelt laken av veldig fin kvalitet, litt tykt stoff. Blomsterstoffet er jeg ikke sikker på hvor kommer fra, mulig det er et loppisfunn. Nestet er fylt med fiberfyll fra to gamle dyner som hadde sett bedre dager, og som skulle kastes. Jeg synes det var vrient å sy, og vanskelig og fylle kantene med fyll. Mannen måtte trå til, og vi rullet lange, tykke remser av fyll og måtte hale og dra for å få det på plass! Men det ble stødig og fint til slutt. Jeg har laget madrassen ved å sy en slags dyne, den er fylt med 3 tykke lag vatt, og deretter har jeg sydd kanaler for å få fyllet til å holde seg stabilt og på plass. Jeg har sydd en dobbel klut for å legge under babyens hode. Jeg ble veldig fornøyd, men kan ikke tenke meg å sy flere slike.. Synes det var tungt arbeid og mye jobb... Puhh! Mulig jeg ikke brukte riktig teknikk heller da..

Jeg tok inspirasjon fra bloggen trollmordesign, takk til Grete for en fin fremgangsmåte! Jeg har imidlertid egne mål, og har gjort ting på min egen måte.

Heklapleddet under her har jeg blogget om her.



2 kommentarer:

  1. Så utrolig nydelig dette nestet ble.Vel verdt alt arbeidet.
    Klemz

    SvarSlett
  2. Takk for det. Absolutt verdt strevet ja:-)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)