søndag 14. juni 2015

Truseinnlegg i bambus




De beste truseinnleggene syr du selv i bambus! De er utrolig myke og behagelige, og de kjennes tørre og varme mot huden. De virker også forebyggende mot soppinfeksjoner, siden de puster, og det ikke blir for tett. Jeg vasker dem i vaskepose på 60 grader sammen med håndklær.

Det eneste som er synd er at de blir litt klumpete å ha under jeans, og andre trange bukser. Siden jeg elsker å gå i kjoler og skjørt, så går det fint.

Jeg syr dem i bambusstoffer fra Myllymuksut i Finland:

  • Innerst mot huden: Bambus bomullsfleece (bambus viscose, bomull og polyester)

  • Sugende lag i midten:  Bambus hampfleece (bambus viscose, bomull, polyester og hamp)
  • Utside: bambus viscose med eller uten print (bambus viscose og bomull)
Jeg har sydd mine uten fuktsperre, siden jeg synes de puster best da, og det ikke har vært behov for det. 

Du får også kjøpt ferdig sydde truseinnlegg på Epla, Etsy, samt ulike nettbutikker som selger tøybleier. Se etter dem som er laget av bambusstoffer:-) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)