fredag 12. juni 2015

Skjønn selebukse



Jeg forelsket meg helt i denne selebuksen etter at den ble ferdig, synes den ble så søt! I boka så den litt kjedelig og traust ut, men jeg er glad jeg gav den en sjangse. Det gikk ganske raskt å strikke. Føler jeg har fått opp strikketempoet litt i det siste, og det er jo fint! Da er det jo rom for å strikke enda mer:-) Den er strikket i merinoull som ligner veldig på Nøstebarn sin ull, et garn jeg er veldig glad i. Det er så godt å strikke med, er litt løst spunnet og ikke så hardt, det glir så lett mellom fingrene, og er raskt å strikke med selv om det er tynt. Dette er et dansk garn, DUO, kjøpt inn i Århus. Buksa er strikket i den minste størrelsen, og skal egentlig vare hele det første året. Jeg liker tanken på at klærne kan brukes lenge, vil helst ha minst mulig klær i klesskapet. Det er mye jobb med alle klærne, de tar mye plass - og ikke minst er miljøperspektivet viktig for meg.

Oppskrift: fra boka Strikk til Nøstebarn, str. 0-1 år
Garn: 2-trådet merino lammeull fra Design Club DK - DUO, det gikk med 70 gram.
Pinner: 2,5 og 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)