torsdag 11. juni 2015

Hentesett i silkealpakka og store nyheter!




Etter mange års prøving og enda flere prøverørsforsøk, så er vi endelig gravide! Du kan lese mer om den lange prosessen vi har vært igjennom her. Det har jo blitt en del strikking, hekling og søm gjennom disse årene, så babygarderoben er vel nesten komplett.. Håndarbeid fungerer litt som terapi for meg. Da får jeg tankene over på noe annet hyggelig, hodet bobler over av idéer og tankene flyr, og tiden flyr jammen også:-) Assistert befruktning er en berg- og dalbane uten like, både fysisk og psykisk, og det er utrolig mye venting! Man venter på legetimer, henvisninger, at man skal bli godkjent for behandling. Deretter står man ofte i kø (iallfall i det offentlige helsevesenet), man venter på å få mensen, slik at man kan starte opp med medisineringen. Etter ukevis (eller månedsvis) med medisiner er det tid for egguttak. Etter uttaket venter man på beskjed om eggene har overlevd, og om det er befruktet... Hvis man er heldig og alt er ok, så får man satt inn ett eller to befruktede egg i livmoren. Da venter man ca. 14 dager til man får svaret... Om testen er negativ så er det påan igjen - så det blir en runddans når man ikke lykkes... Utrolig tungt å gå igjennom. Jeg har brukt MYE av ventetiden på å lage ting:-)

Dette hentesettet har jeg strikket på over ganske lang tid. Det er utrolig mykt og deilig. Arbeidet har vært med meg på bil og båt til Danmark, samt på klinikken - iallfall gjennom 2 forsøk. Så dette er bereist, og bærer på mye håp.. Sokkene og luen strikket jeg mens jeg ventet på å få vite resultatet av vårt siste forsøk. Jeg valgte grønt fordi det er håpets farge for meg.

Vi krysser fingrene, og håper at vi endelig skal få oppleve å bli foreldre. Det er sannelig ingen selvfølge.








Bukse uten seler og gammeldags omslagstrøye:
Oppskrift: fra Myk Start, str. 0-3 mnd
Garn: Babysilk fra Du store alpakka
Pinner: 2,5 - 3 - 3,5

Lue (djevellue) og raggsokker:
Oppskrift: fra Myk Start, str. 0-3 mnd
Garn: Tynn alpakka fra Du store alpakka
Pinner: 2,5




8 kommentarer:

  1. Du er så flink :) Kjempesøtt sett du har strikket!

    klem fra Gjertrud <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Gjertrud! Så koselig at du titter innom:-) Håper du har det bra, og at sommeren er kommet/kommer snart! Stor klem fra tante.

      Slett
  2. Gratulerer, det var koselige nyheter og spesielt når dere har prøvd så lenge!
    Nydelig sett til den lille som helt sikkert kommer til å ha masse flott strikketøy :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Berit! Ja, jeg er så glad for at vi ikke gav opp når det sto på som verst. Vi følte vi måtte gjøre alt vi kunne for å få noenlunde ro i sjelen - om vi ikke skulle lykkes. Det blir nok mest hjemmelaget her ja, og en del arv siden alle vennene våre har barn. :-)

      Slett
  3. Gratulerer! Så hyggelig! Jeg er glad på dine vegne,
    Nydelig hentesett du har strikka!
    Lykke til!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Ingunn! Ja, disse omstendighetene er veldig hyggelige:-)

      Slett
  4. Gratulerer med spire i magen! Så hyggelig!

    SvarSlett
  5. Så fantastisk at du endelig er gravid! Ønsker deg masse lykke til med resten av svangerskapet! Nydelig hentesett!

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)