mandag 6. april 2015

Singlet i bomull, viskose og lin


Denne singleten hadde jeg helt glemt å blogge om. Jeg startet på den våren 2013, deretter ble den liggende i strikkekurven et års tid. Den ble ferdig til i fjor sommer, og den har blitt brukt ganske mye. Jeg bruker den over t-skjorter eller tynne ulltrøyer, og over kjoler. Den er veldig praktisk nå i overgangsperiodene, vår og høst - og det er lettvint å ta en ulljakke over om det er kaldt. Jeg strikket str. S. og angret litt da den var ferdig. Den var litt knapp under armen, så jeg burde iallfall strikket stroppene litt lenger. Men i bruk har den seget ganske mye, så nå passer den helt fint:-) Nå har jeg egentlig lyst til å strikke noe mer i dette garnet, men strikkelista er allerede ganske lang... Et godt garn å strikke med på sommeren dette, og nå har det også kommet i flere farger så jeg i butikken - så da er det litt mer å velge i.

Garn: Line, Sandnesgarn (53% bomull, 33% viskose og 14%lin)
Oppskrift: Sandnes Line-hefte nr. 1311. Modell nr. 1.
Pinner: 3,5 og 4.

1 kommentar:

  1. Fin og praktisk singlet! Grei farge dette, da. Passer til det meste. Takk for tipset!
    Kjenner meg igjen med den strikkelista...... Min er lenger enn lang.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)