onsdag 1. april 2015

Barnetøfler i oldemorsruter




Det var vanskelig å få frem fargene på bildene, men de er altså blå og lilla. Tøflene er heklet i restegarn. Garnet var litt tykkere enn det i oppskriften, så de ble litt større enn beregnet. Oppskriften er i utgangspunktet til ca. størrelse 1 år. Foten måler ca. 13 cm, og det tilsvarer vel en skostørrelse på 26/27.

Prosessen med å hekle sammen rutene var omstendelig. Jeg synes oppskriften var vanskelig å forstå her, og endte opp med å gjøre det på min egen måte. Lettere å tenke logisk enn å tolke oppskriften..

Oppskrift: fra boka Hekling - gammel teknikk i ny design, Myhrer og Brandal
Garn: rester av Heilo, Dalegarn. Det gikk med 45 gram garn.
Heklekrok nr. 3,5

Nå er det påske, og solen skinner fra en nesten skyfri himmel i dag. Jeg har benyttet anledningen til å henge klesvasken ute, og har fått skylt opp noen av de nyeste prosjektene mine. Det er så deilig med vår! Snart skal kaffen nytes i solveggen:-) God påske til deg!

3 kommentarer:

  1. Flotte tøfler, kjekt å få brukt opp litt restegarn!
    God påske til deg :)

    SvarSlett
  2. Så kule tøfler! Disse har jeg ikke sett før:)

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelige kommentarer:-) Ja, de er jo litt fine - supert restegarnsprosjekt. Ha en fin 2. påskedag!

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)