tirsdag 10. mars 2015

Pannebånd og hals i tykt ullgarn




Tilbehør til neste vinter i boks! Synes du jeg er overivrig, og tidlig ute? Neida, det skulle egentlig strikkes til denne vinteren - så jeg er heller ganske sent ute. Derfor blir det til neste vinter:-)
Jeg strikket først en annen type hals, som jeg brukte noen ganger - men jeg var ikke fornøyd. Før jeg rakk å ta bilde, så hadde jeg rekt opp hele halsen og startet på nytt. Denne halsen har jeg strikket to ganger tidligere, en gang i grått til meg selv, og en gang i beige som gave. Den er veldig anvendelig, og tar seg fint ut på. Super rask å strikke! Den grå halsen strikket jeg i 2010, og den er fremdeles i bruk på kalde dager - og er like fin. Nå kjenner jeg at jeg har behov for litt mer farger! Denne rødfargen var faktisk midt i blinken, til tross for at jeg ofte er skeptisk til rødt.

Pannebåndet synes jeg ikke var så anvendelig, men det tar seg veldig fint ut på da.. Blir litt klumpete og ubehagelig å ha noe så kraftig rundt hodet. Men det var gøy og enkelt å strikke iallfall, så får tiden vise hvor mye det blir brukt:-)

Pannebånd:
Oppskrift: DROPS 134-7, Braidy
Garn: 100 gr. DROPS Polaris (ett nøste)
Pinner: 10mm

Hals:
Oppskrift: DROPS 143-35, Luna
Garn: DROPS Polaris, jeg brukte 225 gram
Pinner: 10mm


3 kommentarer:

  1. Imponerende å strikke med pinner nr 10! Det synes jeg blir slitsomt, men lekre plagg! Får håpe på noen riktig kalde dager til vinteren. Artig med litt farger på tilbehøret!

    Ønsker deg en fin dag i sola! I går blåste vi nesten bort her.

    Klem

    SvarSlett
  2. Det går greit å strikke med store pinner så lenge det er små plagg;-) Jeg elsker de gnistrende kalde vinterdagene! I julen hadde vi 17 og 19 minusgrader, da er det deilig med tykke ullplagg. Men i dag er det deilig vår her, 10 plussgrader og flott sol. Nyter! Håper vinden har blåst bort hos deg også.

    SvarSlett
  3. Flotte småplagg dette. Fin farge også.
    Klemz

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)