søndag 7. desember 2014

Mosegrønn Skappelgenser




Du herlige adventstid, det er lenge siden jeg har lagt ut noe nå! Stabelen med ferdige, bloggbare arbeider bare vokser.. Prosjektene står ikke stille her i gården, selv om det er stille på bloggen - heldigvis:-)
Denne genseren er jeg veldig fornøyd med, og den brukes masse! Jeg var så ivrig med å ta den i bruk at jeg helt glemte å ta bilder først - så her er den godt brukt med nupper og det hele. En herlig genser, og super i passformen. Jeg strikket tidligere en herlig burgunderfarget Skappelgenser etter orginaloppskriften. Du kan se den her. Den var imidlertid altfor stor, og særlig altfor vid for meg. Den er nå solgt til en lykkelig eier:-) Derfor har jeg tilpasset min egen genser på mål. Den rekker akkurat nedenfor stumpen, er smalere og litt innsvingt i fasongen. Armene er smalere og kortere enn på orginalen. Bak- og forstykket er strikket i ett stykke, og den er strikket litt avrundet nederst bak. Jeg tok opp masker på skulderen for å strikke arm. Mange endringer har jeg gjort.
Den ble merkelig grå på bildene.. I virkeligheten er den skjønn mosegrønn. Elsker den fargen.

Størrelse: small (la opp 70 m.)
Garn: Tynn alpakka fra Du Store Alpakka (4 nøster) og Iris fra Rauma (5 nøster)
Pinner: nr. 5 (på vrangborder) og 6

Her nytes adventstiden til fulle. Håper du gjør det og:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)