mandag 8. desember 2014

Årets sommerstrikk...


Jada, litt sent ute med å skrive om sommerprosjektene - men bedre sent enn aldri! Innimellom jobb, julegavestrikking og andre juleforberedelser så har jeg faktisk litt tid til mimring om tidligere prosjekter, og det er hyggelig, og det gir ny inspirasjon!

Småprosjekter er supert på sommerferie. Smekker er et slikt prosjekt. Litt tykt bomullsgarn og passe tykke pinner. Da er det raskt og gøy å strikke! Babytrøya har jeg imidlertid brukt veldig lang tid på. Det var tynt garn og tynne pinner, samt ribbestrikk... Det ble så kjedelig, og gikk veldig trått - og så gikk jeg tom for garn! Garnet kjøpte jeg på sydenferie for noen år siden, så det var helt umulig å få tak i mer. Dermed ble trøya liggende et par år kanskje.. Helt til jeg i sommer fikk en lur idé; jeg kom nemlig på at jeg hadde noe lignende garn liggende. Endelig kom inspirasjonen jeg hadde ventet på!

Alt ligger nå ute i Eplabutikken min, og du rekker å handle før jul! Se her:-)



Grønn smekke: 
Oppskrift: fra boka Myk Start/May B Langhelle, s. 55
Garn: Drops Paris (50 gram)
Pinner: 5


Gul smekke: 
Oppskrift: fra Ravelry "Modern baby bib"
Garn: Drops Paris (30 gram)
Pinner: 5


Babytrøye størrelse 3-6 mnd: 
Oppskriften har jeg fra et strikkemagasin "One ball knits"
Garn: Lanas Stop Algodón Soft, samt en rest hvitt fra Stoff og Stil (100% bomull). 60 gram totalt.
Pinner: 3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)