mandag 7. juli 2014

Sprudlende vognteppe



Nå har jeg fått ferdigstilt et vognteppe i knallfarger! Veldig fornøyd med dette :-) 
Teppet er heklet i Finullgarn fra Rauma, hvor det er mange herlige farger å velge mellom. Det flotte fargeutvalget var inspirasjonen til teppet faktisk. Jeg ser på det som et kunstverk. Siden jeg ikke har noen å gi det til, pynter det opp hjemme i sofakroken - enn så lenge iallfall. Veldig iøynefallende når man kommer inn i stuen :-)
Supertips: Fest trådene kontinuerlig! Hekle dem inn der hvor det er mulig, eller sy dem inn ved første anledning - det sparer deg for masse frustrasjon og kjedsomhet når alle lappene endelig er ferdig. Jeg lover deg, da har du ikke lyst til å feste tråder! 
Sammenheklingstips: Jeg heklet alle lappene og radene sammen med kjedemasker på baksiden av arbeidet (legg lappene rette mot rette). Hekle kun i det nærmeste maskeleddet på begge lappene, så får du to fine, parallelle kanter på forsiden. Jeg synes dette er en veldig enkel og artig måte å gjøre det på. Da går det liksom av seg selv.. 
Dette burde jo vært et restegarnsprosjekt, men det er det altså ikke - så nå har jeg en del finullgarn på lager.. Men det er jo bare flott! Har allerede mange planer for nøstene :-) 
Videre god sommer!

Garn: Rauma Finull
Pinner: heklenål nr. 3
Oppskrift: fra boka Hekling (Myhrer/Brandal)
Lapp nr. 9 s. 27, kanten heter "gul bord" s. 40.
Teppet måler ca. 80x60 cm.


Sammenheklingen syns kun litt i hjørnene




3 kommentarer:

  1. Teppet ditt ble kjempefint! Sprudlende var jammen den rette betegnelsen.
    Farger gjør oss glade, så dette blir nok et teppe som bringer glede samme hvor det haner til slutt.

    Fortsatt god sommer fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det. Videre god sommer:-)

    SvarSlett
  3. Hi, I love your craft, is beauty, I love a colors, I follow your blog, hugs from Brazil.
    Visit my blog - Tita Carré - free patterns crochet

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)