lørdag 28. juni 2014

Glattstrikket herrelue


I høst strikket jeg denne luen til mannen min. Den er strikket i Tika, et utgått bomullsgarn fra Du Store Alpakka. Han klør av ull, så jeg måtte velge et bombesikkert garn. Luen er blitt mye brukt, og til høsten ønsker han seg en ribbestrikket versjon :-) Til det prosjektet har jeg gått til innkjøp av alpakka, så da blir det spennende å se om den blir like godt mottatt... Prosjektene mine står i kø, som vanlig, men jeg har ikke hastverk. Alt til sin tid. Nå ble det ekstra tid til håndarbeid (og husarbeid..) siden det er grått ute, regn og blåst til tider, og 10 grader (!). Det er faktisk så hustrig at jeg fant frem kakaokoppen og skappelgenser-strikk igjen - og det er jo høstaktiviteter! Huttemegtu... Håper sommeren snart kommer tilbake, så vi snart får brukt de nye utemøblene våre :-)

Garn: Tika fra Du Store Alpakka.
Oppskrift: Drops 135-34, str. S/M.
Pinne: 3,5 og 4

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)