mandag 21. april 2014

Heklet pannebånd



Fint pannebånd med knyting bak. Veldig praktisk og lettvint. Jeg synes det ble litt bredt og litt langt, så neste gang skal jeg hekle det litt mindre. Men det passer veldig fint, og er kjempesøtt på:-) Dette blir fint nå utover våren til alle uteaktiviteter:-)

Garn: Merino extra fine fra Drops/Garnstudio (brukte 28 gram grått på dette)
Heklekrok: 4

Oppskriften er min egen: (damestørrelse)
3 lm, snu
3 lm (=1 stav) + 1 stav i hver lm (=2 staver), snu
Øking:
Hekle 2 staver i den første og siste masken, ellers 1 stav i hver stav. Øker til oddetall på hver rad: 3, 5, 7 staver osv.), til 21 staver (bredt pannebånd).
Hekle deretter 22/24 rader med staver (alt ettersom hvor stramt man ønsker det - her heklet jeg 24 rader).
Felling:
starter og slutter raden med en kjm. i lm. innenfor (feller 2 staver per rad: 1 på starten og 1 på slutten).
Kant rundt: 
*1 fm + 3 lm* rundt hele,
1 fm, 1 halvstav, 1 fm i luftmaskebuene. I sidene hekles 40 lm, og 1 fm i hver lm tilbake, til knytebånd.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)