mandag 9. desember 2013

Lun hals som blikkfang!



Det var vel julen i fjor jeg strikket denne halsen. Jeg hadde tatt bildene, men hadde glemt å blogge om den - så nå måtte jeg grave i hukommelsen for å huske hvordan denne ble til.. Halsen er blitt brukt en del til innebruk, den luner godt, men er ikke for varm - og den pynter opp et ellers enkelt antrekk. Jeg falt for fargene på dette garnet, og bare måtte strikke noe av det! Jeg har glattstrikket et rektangel, og heklet en viftekant rundt samt en hempe som knapphull. Veldig enkelt og ganske raskt unnagjort.

Oppskrift: inspirert av PT 102-1582 (rillestrikket hals i Puno).
Garn: Manos Silk blend multifarget (30 gr), og ensfarget (15 gr) til kant. 70% merinoull og 30% silke.
Pinner: 5,5
Skjønn knapp fra mammas garnlager:-)

Pus liker å kose seg blant all ulla



1 kommentar:

  1. Säkert har du haft användning av den härliga sjalen under året som gått, den ser så mjuk och skön ut i så fina färger.
    Annika

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)