søndag 6. oktober 2013

Eventyrbukse



Denne buksen er jeg så fornøyd med! Jeg er faktisk veldig glad i grønt, og synes denne kombinasjonen ble veldig fin - og eventyraktig, derav navnet. Jeg så for meg grønne enger og store skoger, samt huldrer og troll når jeg strikket denne... Garnet er fra garnlageret mitt, og designen ble til etterhvert som jeg strikket. Jeg byttet ut perlestrikk med ribbestrikk på overdelen, og heklet rundt alle kanter. Knappene er fra knappesamlingen:-)

Oppskrift: jeg har tatt utgangspunkt i maskeantallet i Dalegarn oppskrift nr. 21802 (hefte nr. 218). I tillegg har jeg blitt inspirert av Dalegarn oppskrift nr. 22609 (hefte nr. 226). Jeg har strikket str. 3-6 mnd.
Garn: Babyull fra Dalegarn. Buksen veier 164 gram, og jeg har brukt 1 nøste (50 gr) av hver av grønnfargene, samt litt over 1 nøste hvitt.
Pinner: 2 og 2,5

6 kommentarer:

  1. Er det fint. Jeg liker den deilig babybukse. Storfint mønsteret og farger.
    Ha en hyggelig kveld. Hilsen fra meg.

    SvarSlett
  2. Takk, takk! Veldig koselig å strikke babytøy:-)

    SvarSlett
  3. Hei Katrine
    Herlig bukse og veldig fine fargekombinasjoner!
    Takk for hilsen og finfin ny uke til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  4. Den ble kjempefin, gøy å strikke noe ikke alle andre har :)

    SvarSlett
  5. Likte veldig fargene! Er selv veldig glad i grønt, men mine barn vil helst ha rosa og blått:P Buksen ble veldig søt, håper den blir mye brukt:)

    SvarSlett
  6. Så underbar i härliga färger :)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)