tirsdag 23. juli 2013

Stripegenser og endelig sommer!



Ferien er igang, og late dager venter. Heldige var vi som kunne starte ferien med strålende, varme sommerdager! I forrige uke fikk jeg endelig ferdigstilt stripegenseren, den har vært på pinnene et helt år. Jeg ble lei halvvveis, så den fikk ligge noen måneder før jeg tok den frem igjen i vår. Det var jo et uendelig antall tråder å feste, og selv om jeg festet alle trådene etter hver rapport jeg strikket så kjentes det litt uoverkommelig (genseren er strikket frem og tilbake). Men samtidig så er det gøy og motiverende og strikke striper synes jeg - det skjer stadig noe nytt, og det er tilfredsstillende å bytte garn og farge innimellom. Nå har jeg startet på et nytt arbeid hvor jeg strikker rundt, med 1 farge! Litt godt det nå. Jeg har nok strikket litt mye i det siste, siden jeg har pådratt meg en liten betennelse i tommelfestet - så nå har jeg strikkeforbud noen dager.. Det er veldig vanskelig å overholde!

Oppskrift: Rowan, modellen heter Toulon.
Garn: Rowan Panama, Kidsilk Haze og Cotton Glazé, jeg har også brukt Lerke fra Dalegarn som erstatning for Cotton Glazé.
Pinner: 3 og 3,5

Genseren er sval og myk å ha på, og den har allerede blitt brukt flere ganger. Jeg er kjempefornøyd med resultatet :-) Under ser du stripene på nært hold, fargene er skarpere i virkeligheten enn på bildet.



 I dag har vi vært i marka og plukket litt multer, fisket ørret og plukket noen få blåbær. Det har vært en nydelig sommerdag i dag. Fangsten ble 1,8 kg multer, og 1 ørret på rundt 200 gr. Rørte blåbær smakte fortreffelig til pannekakene :-)

God sommer!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)