lørdag 29. juni 2013

Restegarnslue i alpakka


I dag har det regnet og regnet, og det har vært ganske så kjølig. Gradestokken har vist rundt 15 grader - kan ikke skryte av noe sommervær her nei... Frem med ullsokker og varm genser! Og da passer det jo bra å skrive om ullplagg :-)
I vår heklet jeg denne lua av alpakkarester, etter inspirasjon fra boka Strikk og hekle med restegarn. Jeg har brukt både tynt og tykt garn, hvor tynt garn er lagt dobbelt. Denne gangen glemte jeg å notere størrelsen på pinnen, men mener jeg brukte heklekrok nr. 6. Luen er heklet med fastmasker gjennom bakre maskeledd, som skaper de fine stripene/linjene. Da blir også resulatet mer luftig er min erfaring. Ser jeg har garn til mange luer;-)

Pus koser seg inne


1 kommentar:

  1. Stilig lue! Teknikken minner om pjoning. Likte fargene godt også. Håper du ikke trenger å bruke den før til høsten.

    Fortsatt fin søndag!

    Klem

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)