onsdag 1. mai 2013

Sommerlig og romantisk putetrekk




Endelig er mai her! Mai er den beste måneden synes jeg. Snart begynner det å spire og gro overalt- og forhåpentligvis stiger temperaturen flere hakk, og dagene er lange og lyse:-)

I dag benyttet jeg anledningen til å sy en ny pute til sofaen. Vi har akkurat kjøpt nytt trekk til selve sofaen, og har byttet ut det hvite trekket med et grått. Stua vår har vært veldig hvit, og vi har lenge ønsket oss litt mer kontraster. Siden jeg er veldig svak for den romantiske stilen, så må jeg nok myke opp den "nye" sofaen med noen feminine puter (heldigvis er mannen positiv...). Dette trekket er laget av en håndheklet kappe jeg fant på loppemarked. Den var noe ødelagt fra før, så da klarte jeg å klippe i den.. På baksiden er det hvitt linstoff (lett lin fra Stoff og Stil) med glidelås midt bak. Inni har jeg sydd et trekk av et gammelt putetrekk, slik at fargen lett kan byttes ut:-)

Putetrekket måler ca 40x40
Glidelås 35 cm

Forstykket er klippet 42x42 cm.
Bakstykket er klippet i 2 deler:
Del 1 på 23x42 cm, del 2 på 24x42 cm. Jeg sydde glidelåsen fast til del 1, deretter til del 2 med overlapp (slik at glidelåsen ble skjult). Deretter sydde jeg resten av puta sammen - pass på at glidelåsen er litt åpen når du syr sammen, slik at du lett kan åpne den fra vrangen og vrenge trekket.

Barlando By Hand har startet Give away i dag, og jeg har allerede sikret meg 3 fine lodd! Gjør det du også, på Berits fine blogg:-) Premiene er den fine boken Hekling i Sommersol, og alpakkagarn. Nydelige ting:-) Jeg har blitt inspirert av denne boken tidligere, og har blogget om resultatet her. Vest i bestemorruter, som er flittig i bruk her i gården:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)