tirsdag 15. januar 2013

Jakke med hette


Godt nytt år til alle blogglesere! Ja, da er vi allerede godt i gang med det nye året, og dagene flyr av gårde! Det har ikke vært så mye tid til håndarbeid i det siste, men noen prosjekter er det jo alltid:-) Her kommer et prosjekt som jeg har utsatt å skrive om, men så kom jeg på at jeg må jo skrive om de prosjektene jeg er mindre fornøyd med også.
Denne jakken ble jeg ferdig med for en god stund siden, men jeg er ikke veldig fornøyd. Den har upraktisk vide armer, og er slapp og uformelig! Jakken er strikket i Pandora og Plum fra PT, og er i bomull og mohair-blanding. Det ble en skikkelig "kose seg hjemme i sofaen-jakke"...
Uendelig kjedelig å strikke glattstrikk frem og tilbake så lenge. Men den er myk og behagelig da, og jeg synes den ser veldig fin ut på alle andre som har strikket maken. Den skal egentlig ha et hjerte bak på ryggen, noe jeg har droppet.
Oppskriften er PT-design, nr. 104. Strikket på pinne nr. 5 og heklenål nr. 3,5.

Måtte jeg bli mer fornøyd med neste prosjekt!

2 kommentarer:

  1. Kjempefin, nydelig strikket!
    Denne står på listen min også :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Berit! Gleder meg til å se resultatet når du en gang blir ferdig med din;-)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)