mandag 12. november 2012

Endelig er skappelgenseren ferdig!

Opprinnelig hadde jeg ingen planer om å strikke denne farsotten av en genser, men jeg klarte til slutt ikke å la være! Jeg fikk bare så lyst på en sånn genser;-) Jeg kan ikke skryte av å ha brukt én uke på å strikke den - jeg har brukt ganske nøyaktig 2 måneder og 4 dager. Jeg har ikke strikket veldig mye hver dag, og jeg er ingen racer med pinnene - her er det prosessen som er målet, og å være tilstede i øyeblikket. Så da tar det den tiden det tar...
Jeg har brukt Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka (6 nøster) og Påfugl fra Dale (8 nøster), og selvfølgelig pinne nr. 7. Jeg har brukt orginalopppskriften med 80 masker på for- og bakstykket. Så genseren er veldig bred. Hvis jeg skulle strikket genseren på nytt ville jeg lagt opp færre masker. Ellers så er jeg ganske fornøyd med resultatet, genseren er veldig myk og jeg klør faktisk ikke av den. Var litt redd for den mohairen i Påfugl, men den kjennes helt fin mot huden. Litt kjedelig å strikke bare riller i en evighet da;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)