onsdag 1. august 2012

Bukse og genser til nyfødt


Dette var opprinnelig ikke planlagt som et sett, men så passet det så fint sammen:-) 

Genseren er strikket etter et mønster i den nydelige danske boken Strik til ønskebørn, som jeg fant på Epla, på en av mine skattejaktrunder. Jeg kjøpte den hos Perler Og Andre Ting By Lene C, tusen takk Lene! Den var virkelig midt i blinken!
Garnet heter Sublime, 75% extra fine merino, 20% silk og 5% cashmere, og var tidligere å få kjøpt gjennom Sandnesgarn. De har dessverre sluttet å føre dette garnet, men det fås kjøpt via utenlandske nettbutikker. Det er et helt fantastisk garn! Veldig mykt, godt å strikke med, og deler seg meget lite. Jeg har brukt pinne nr. 3,5,  jeg har strikket 0-3 måneder, og har brukt 85 gram garn.

Splitt i nakken med mousselinebånd fra Stoff og Stil


 Denne buksen var artig å sy, og jeg ønsker meg selvfølgelig en overlockmaskin enda mer... Men min HusqvarnaViking Daisy gjør også jobben;-) Man kaster over og syr sammen på samme tid, og det ser faktisk ganske profft ut! Disse smarte sømmene, sammen med stretchstoff, gjør at man ikke trenger strikk hverken i livet eller i bena. 
Buksen er sydd etter et mønster fra det svenske magasinet 101 nya idéer, vårnummeret 2012. Stoffet er rester jeg hadde igjen av rib-stretch jersey i fargen brent orange, fra Stoff og Stil.



5 kommentarer:

  1. Kjempe fint sett :) Oransje er en undervurdert farge på barneklær :)

    SvarSlett
  2. Takk for sist, Katrine! Det var koselig og treffe deg.
    Skal kikke i bloggen din, du lager mange søte og sjarmerende ting :)

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelige kommentarer!
    Stine: ja ikke sant oransje er fint til småtroll:-)
    Heidi: veldig koselig at du har lyst til å titte litt her. Jeg skal gjøre det samme hos deg:-)

    SvarSlett
  4. Nyyydelig sett! Likte godt det båndet, skikkelig lekkert til den grå jakka. Og oransje er kjempefint til småttiser!

    Du får ønske deg en overlock til jul, når du først har prøvd det er det ingen vei tilbake ;-)

    SvarSlett
  5. Jeg skal skrive overlock på ønskelisten ja;-) Så artig at du likte settet!

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)