lørdag 28. juli 2012

Søte kjoler til småjenter

Jeg har tidligere sydd denne kjolen, som jeg ble veldig fornøyd med. Nå har endelig to nye kjoler sett dagens lys, også denne gangen i gjenbruksstoffer. Begge kjolene er i størrelse 2 år.

Blomsterkjole 
Kjole med pusekatter
Blomsterkjolen er sydd av en gardin. Stoffet er laget ved Sandvika Veveri - og er av god kvalitet, veldig mykt og fint.  Armene er sydd av et lilla laken, og har fått silkebånd som pynt.
Den lyse blå kjolen med pusekatter, er sydd av et gammelt dynetrekk. Dette stoffet er godt vasket, og er meget mykt og deilig. Armene er sydd av et hvitt laken, og har fått blondekant og silkebånd som pynt. I halsen og rundt armene er det strikk. I hver løpegang er det en åpning, slik at strikken kan skiftes ut ved behov. 

Nå går jeg med planer om å sy kjolen i flere størrelser, og en del idéer har begynt å ta form. Jeg får se om tiden strekker til..



Begge kjolene ligger nå til salgs ute i Epla-butikken min, sammen med den kjolen jeg linket til i starten av innlegget:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)