torsdag 12. juli 2012

Kjøkkenklut som vertinnegave


Sjarmerende gammel bu
I helgen var vi i et nydelig sommerbryllup på øya Lygra på Vestlandet. Det var et bryllup i sjarmerende omgivelser: lyngheier, sjø, høye fjell og dype daler, samt villsau og kalver på beite. Et nydelig brudepar, og meget gjestfrie vestlendinger. Vi var veldig heldige med været, og det var gode sommertemperaturer stort sett hele helgen. Det ble årets første bad for min del, rundt 18 grader i vannet - friskt og deilig:-)

Gamle gårdsredskaper
Vi kjørte bil fra Østlandet, og på vei hjem var vi innom Dale Fabrikker i Dale. De har fabrikkutsalg - måtte jo ha med meg noen garnnøster herfra;-) Kunne bare ønske at man kunne få oppleve fabrikken fra innsiden... Det forundret meg at fabrikkutsalget hadde like priser som i butikkene, kun noen typer garn (og et lite utvalg farger) var nedsatt. Jeg kjøpte med meg noen nøster Babyull, Ara og Vipe som var nedsatt.


Som takk for oppholdet fikk vertinnen en god flaske vin, og en strikket kjøkkenklut omkranset av friske blomster. Veldig sommerlig, og det ble meget godt mottatt:-)
Kluten er strikket i PT Petunia på pinne 3,5. Oppskriften fra PT-design nr. 93.

1 kommentar:

  1. For en nydelig klut:-) Hvordan har du strikket den? Både garnet og mønsteret så veldig fint ut. Takk for at jeg får se hva du driver med! Og FOR En brukekjole du hadde laget. Nydelig:-) Hilsen Hermine

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)