søndag 29. juli 2012

Heklet iPhone-etui




Mobilen er alltid vanskelig å få tak i når man har hendene fulle, så jeg tenkte å teste ut hvordan det fungerer å ha den hengende rundt halsen. I tillegg så trengte jeg et lite prosjekt å teste ut garn på...
Det har gått med 50 gram garn, jeg har brukt Bomull-Lin og Cotton-Viscose fra Drops. 1 tråd av hver kvalitet på pinne 4. Jeg liker veldig godt å kombinere ulike garntyper, og dette var en vinner synes jeg! Etuiet hekles på en ettermiddag, og blir stødig og beskytter telefonen fint. Viscosen gjør at man får en litt glanset effekt, den pynter opp litt rett og slett. Etuiet ble i tillegg melert, siden jeg har valgt hvitt sammen med en gyllen, beige farge. Nå blir det spennende å se hvordan den fungerer i hverdagen!

Oppskriften er etter eget hode.
Etui:
Legg opp 11 lm. Hekle fm frem og tilbake (snu med 1 lm).
Hekle til arbeidet måler 25 cm, eller til ønsket lengde. Brett arbeidet, og hekle sammen langsidene med fm fra rettsiden.
Snor:
Legg opp 120 lm. Hekle staver tilbake (snu med 2 lm). Hekle 3 knapphull på hver ende (hekle 1 lm istedenfor 1 stav - og hopp over 1 lm = knapphull). Hekle ca. 3 staver imellom hvert knapphull.

Sy fast en knapp på hver side av etuiet som passer til knapphullet. Slik kan man lett ta av snoren hvis man ønsker å bruke etuiet uten snoren, og ved å ha flere knapphull i snoren kan man lett justere lengden.

Dette gav abolutt mersmak! Jeg så at Drops har en veskeoppskrift i disse garnkvalitetene, og den skal jeg sannelig prøve ut:-)

1 kommentar:

  1. Det ble kjempefint og praktisk! Den garnkombinasjonen er kjempefin, har heklet meg selskapsveske i den :)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)