torsdag 8. mars 2012

Ribbestrikket lue



Denne lua ble jeg så fornøyd med! Den sitter godt på, uten å stramme for mye. Den kan brukes både med og uten oppbrett. Håper mottageren også ble fornøyd :-)

Lua er strikket i Artesano Aran (50% alpakka og 50%ull), et ganske tykt og mykt garn. Jeg har brukt pinne nr. 6, og det gikk med 1 bunt (100 gr). Oppskriften er fra magasinet Made by Me (MbyM) høst/vinter 2011. 
 Det blir veldig tydelig for meg når jeg blogger at jeg bruker oppskrift på det aller meste..., sånn er det også på kjøkkenet (jeg lager ikke vaffelrøre uten oppskrift...). Så kanskje jeg snart skal begynne å prøve meg på frihånd - men det er jo så lettvint med oppskrift...

Jeg synes lua gjør seg veldig godt med pelsdusk! Jeg har brukt en buntmakerdusk med trykknapp - slik at den lett kan tas av når lua skal vaskes. Jeg har allerede kjøpt garn og dusk til en ny lue, men nå har jeg mest lyst til å lage mer vårlige ting... Så da får det vente til høsten :-)

7 kommentarer:

  1. Den var kjempefin! Har sett slike luer med pelsdusk rundt omkring og syns de er så lekre! Smart med trykknapp for å feste dusken. Og babyvesten lengre ned ble virkelig søt med tre forskjellinge knapper. Utrolig hvor lite som kan være nok for den store forskjellen :)

    Håper du har hatt en flott helg på kurs!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Gunn! Så hyggelig :-)

    SvarSlett
  3. Mottageren ble svært fornøyd! :) Bruker den nesten hver dag nå når det er kaldt, og føler meg helt fantastisk når jeg har den på! :)

    SvarSlett
  4. Det var veldig koselig å høre, Gjertrud! :-)

    SvarSlett
  5. Kunne du lagd en helt lik til meg?
    hva er prisen?
    hvor lang tid tar det før den blir ferdig?

    gi svar på bloggen eller hotmailen min: Victoria.s.d@hotmail.com

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. denne var kjempefin! Er det mulig å spørre om å få oppskriften på mail? da blir min lille kusine så glad for julegaven sin =) Nadine_lien@hotmail.com

    jeg bytter gjerne med andre oppskrifter, hva med et ullskjørt i Mariusmønster eller kjærestevotter? =) tusen tusen takk!

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)