fredag 30. mars 2012

Liten glidelåspung


 Jeg synes det er så kjekt å samle småtingene i veska i en liten glidelåspung. Da finner jeg det jeg leter etter, og det er lett å bytte veske - og samtidig få med seg alt man trenger. Jeg kjøpte en pung fra Maganda på Epla i 2010, denne har jeg blitt utrolig glad i, og den har siden vært med meg overalt. Men forandring fryder, og jeg fikk lyst å prøve å sy meg en pung selv. Jeg tok inspirasjon fra Magandas pung, og fant en rettledning til hvordan man syr slike med fôr på denne nettsiden: Lises myke pakker. Og når man vet hvordan man gjør det så er det jo ikke vanskelig! Tusen takk til Maganda for inspirasjon, og til Lise for god en rettledning!

En pung ble fort til to :-) Og jeg ser ikke bort fra at blir flere punger fremover.

Den blå pungen er laget av nye restestoffer. Den lysegrønne pungen med blomster er laget av en gammel løper, og fôret er av et gammelt laken. 
Pungene er sydd med strykeinnlegg for ekstra stabilitet, og glidelåsene er fra Soff og Stil. Målene er ca. 10x9 cm, glidelåsen er 10 cm.

Den lysegrønne pungen er nå lagt ut i Epla-butikken min, du kan se den her.

Magandas pung til inspirasjon

2 kommentarer:

  1. Så nydelig pung!!! Kjempefin farge og nydelig mønster :) Rabatten gjelder på Summer-skapene også :) Gjelder for alle møbler og alle småting også!

    Stine, Living

    SvarSlett
  2. Tusen takk for kommentar! Skulle gjerne kjøpt meg et sånt skap snart..., så må kanskje benytte denne muligheten:-)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)