onsdag 1. februar 2012

Julekuler


Disse julekulene strikket jeg i løpet av november/desember. Skal innrømme at jeg er litt sen med å legge ut det jeg lager..., har en del liggende som venter på å bli tatt bilder av...
Oppskriften er selvfølgelig Arne og Carlos sin, men designen er min egen. 
Jeg har brukt pinne 2,5 på alle kulene.

De stripete kulene er strikket i Finull fra Rauma. 
Den hvite kulen til venstre er strikket i Finull med 1 ekstra sølvtråd (vanskelig å se dette på bildet, men det glitrer i lyset..).
Den store, hvite kulen til høyre er strikket i Finull med 1 ekstra tråd Plum (tidligere Plumet) fra PT-garn. Denne tynne ekstra tråden gjorde denne kulen ganske mye større enn de andre, og den fikk et pusete og fluffy uttrykk. Jeg synes den ble ganske søt.

Kulene har jeg fylt med polyestervatt, og jeg synes de ble litt slappe - selv om jeg har stappet dem ganske hardt. Hvis jeg skal strikke flere slike så skal jeg forsøke å bruke ullvatt i stedet. Jeg har sydd fast silkebånd som oppheng i stedet for å hekle hempe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)