torsdag 1. desember 2011

Sjal i englemasker


Lenge har jeg drømt om et englemaskesjal, slik som jeg har sett dem på Epla.no. De er så fine! Og de passer jo ekstra godt nå i den søte juletid:-)
Men som typisk meg er: jeg tenker at dette kan jeg vel alltids klare å lage selv - så da blir det aldri kjøpt noe sjal... 
Så hadde det seg slik at hadde jeg noen nøster Faerytale fra Du Store Alpakka liggende, ypperlig til et slikt sjal... Etter litt googling fant jeg en oppskrift på garnstudio.com: Drops nr. 87-5. Og sannelig var det ikke veldig enkelt når jeg først forsto teknikken. Trekantsjalet er heklet fra spissen og opp, på pinne nr. 6. Det består av kun englemasker, eller kjærlighetsknuter som det også kalles. Jeg har heklet en kant med fastmasker rundt hele sjalet til slutt, så ble det litt fastere i kanten. 
Jeg brukte litt over et nøste garn, og det gikk raskt unna.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)