fredag 25. november 2011

Lue og pulsvanter


Dette settet er så deilig og mykt! Strikket i ribbestrikk er plaggene veldig fleksible, og kan passe flere størrelser. Garnet er fra Rowan og heter Lima. Det er ikke tvinnet som vanlig garn, men er flettet på en finurlig måte..., tror jeg må kalle det flettet. Det inneholder 84% baby alpakka, 8% merinoull og 8% nylon. Det er lunt og varmt, samtidig som det ikke klør. Kanskje et garn for gutta? Jeg synes de stadig klager over at garn klør..., og at det er for varmt. Alpakka er også temperaturregulerende, så da må det jo være enda bedre for herrer;-)
Garnet er ganske tykt, og strikkes på pinne 5 eller deromkring - så dette gikk raskt.

Det jeg synes var litt vrient med dette garnet var at pinnen kunne "sette seg fast" inni tråden, dette på grunn av den spesielle flettingen. Man kan for eksempel ikke stikke pinnen igjennom nøstet, slik man ofte gjør med vanlig garn. Det føltes nok litt uvant bare.

Oppskriftene er også fra Rowan:
Lue: Prairie Beanie 
Pulsvanter: Prairie Mitts
Begge oppskriftene står i heftet Homestead Classics.




1 kommentar:

  1. Heisann!

    Har nettopp funnet frem til bloggen din, og jaggu trives jeg her. Legger meg til som følger hos deg, for her var mye flott inspirasjon.

    Ha ei fin helg!

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)