mandag 21. november 2011

Kort vest i rosatoner


Det siste året har jeg strikket på denne korte vesten, og tidlig i høst ble den endelig ferdig:-) Sånn er det når man har mange prosjekter på gang... Ting tar tid. Jeg er veldig fornøyd, den er super myk og tøyelig, og klør ikke. Oppskriften er fra Tine Solheims bok Retromasker, og modellen heter Barletta. Den er strikket i Dale Royal Alpakka på pinne nr. 3, i størrelse small. Den er liten i størrelsen, men den er så tøyelig at det går helt fint. Jeg har allerede brukt den mye. 

Dette er mitt første skikkelige plagg jeg har strikket, og dermed min første rundfelling. Jeg sleit litt med å forstå mønsteret i rundfellingen, og har gjort noen feil underveis - og tatt opp ganske mye... Men nå er jeg mange erfaringer rikere! Blant annet har jeg lært at det er lurt å felle på de omgangene hvor det ikke er mønster;-) Jeg har også lært å montere av mamma, og har gjort alt selv! Stolt!


2 kommentarer:

  1. Kjempefin vest du har strikka! Så flott at du har gjort alt selv med monteringa. Det er ofte den store bøygen og det vi gruer oss for. Lykke til med neste prosjekt!

    SvarSlett
  2. Takk for det! Så hyggelig:-)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)