torsdag 28. juli 2011

Sommerkjole til en liten pike


Så snart skoleferien hadde startet fant jeg frem esken med gjenbruksstoffer. Jeg hadde lyst til å sy en søt sommerkjole av det grønne stoffet som jeg har funnet på loppemarked. Mønsteret er fra boka Brukt på nytt fra Nøstebarn. Den grønne stoffbiten var ikke så stor, så det ble kun nok til forstykke i størrelse 2 år. Bakstykket måtte dermed bli i et annet stoff, noe jeg syntes var en artig tanke.


For å binde de to ulike delene mer sammen, 
applikerte jeg på en blomst på bakstykket av stoffet jeg hadde brukt på forsiden.


 Armene er i lin, og nederst har jeg sydd på en blondekant. 
Kjolen var veldig enkel å sy, med strikk i halsen og på armene. Mønsteret finnes i flere størrelser, og består av kun 3 deler: forstykke, bakstykke og erme. Kjolen er ganske rommelig, og kan sikkert brukes som tunika når den begynner å bli for liten. Den kan også fint brukes hele året, med langermet trøye og strømpebukse under om vinteren. Jeg ser allerede for meg mange variasjoner av denne kjolen :-)



2 kommentarer:

  1. Så utrolig søt liten kjole:)

    God helg til deg:)

    SvarSlett
  2. Flott kjole! Heldig liten jente som får den:)

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)