fredag 29. juli 2011

Handlenett med blomster

 

I juni var jeg på Stoff og Stil og handlet inn stoffer til noen planlagte prosjekter. Alt er faktisk ferdig sydd! Det har gått unna på syfronten i det siste.
Her har jeg sydd et handlenett, med fór og lommer inni. Mønsteret er fra boken Sy! av Cath Kidston. Det var veldig greit å forstå, og boken inneholder trinn for trinn-forklaringer, så vesken var enkel å sy. Stoffet til selve vesken er et kraftig bomullsstoff beregnet til interiør. Fóret er et vanlig bomullsstoff beregnet til lappeteknikk, klær og lignende. Vesken har også en lomme utenpå, mest til pynt.
Jeg ble veldig fornøyd med vesken, og bruker den mye når jeg skal ut å handle. Den kan brettes sammen og får lett plass i en annen veske, og den kan vaskes i maskin på 40 grader.

Der er lurt å vaske stoffene før man syr noe av dem, slik at de er krympet ferdig. Men det er ikke så greit når man har lyst til å sy med én gang..., så her er kun fóret vasket... Jeg krysser fingrene for at vesken ser likedan ut etter vask. Hvis ikke så får jeg sy en ny;-)

Dette er baksiden..

Innsiden med fór og lommer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)