torsdag 10. februar 2011

Mer flettestrikking :-)



Jeg øver videre på å strikke fletter, og har nå økt vanskelighetsgraden litt. Etter en del prøving og feiling fikk jeg til fletten over 18 masker. Det er artig når man får det til :-)
Garnet jeg har strikket prøvelapper av er Sublime (Sandnesgarn), dette er dessverre utgått og man finner kun rester i butikkene. Utrolig trist, for det er et utrolig ekslusivt og deilig garn i 75% extra fine merino, 20% silke og 5% cashmere! Jeg har googlet litt og funnet ut at garnet kommer fra Sirdar English Yarns, og at det finnes mange typer av Sublime (bomull, angora, merino osv.), og det ser ut til at man kan bestille all verdens farger man kan ønske seg via denne nettsiden. Det blir sikkert dyrt med frakt, moms og toll - men for en mulighet!

Prøvelapper av Sublime på pinne 5:
Liten flette over 4 masker (se forklaring i innlegget "Flettet lue")

Stor flette over 18 masker ("Pippi" fra Vogueknitting.com)

Rillestrikket prøvelapp

 Nå strikkes det store og små fletter, 
som om jeg ikke har gjort annet. Øvelse gjør mester!

1 kommentar:

  1. Så flink du er til å strikke fletter :-) Synes den pippi fletta di så veldig fin ut, og søkte den opp på nett, men jeg fikser ikke engelske oppskrifter. Har du noen tips for å oversette det?

    Hilsen Hermine

    SvarSlett

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)