søndag 16. januar 2011

Strikket hals og lue


Dette settet har jeg tidligere strikket i grått, og jeg har blitt veldig glad i å bruke det på skikkelig kalde vinterdager. Garnet er Polaris fra Drops, et veldig tykt og godt garn i 100% ull. Man strikker på pinne nr. 10, så dette går raskt unna. Oppskriften finner du på www.garnstudio.com, nr. 116-16. Fargen er muldvarp, nr. 05. 
Settet er gitt bort i gave til ei som bor på et kaldt sted, og som virkelig trenger varmt tilbehør. Mange klør av å gå med ull rett på kroppen, men jeg synes dette garnet er mykt og godt - og ikke stikkende. Det loer heller ikke, men tover veldig lett - derfor må det vaskes forsiktig. Jeg vasker mitt sett i vaskemaskinen på ullprogram med forsiktig sentrifugering, og det går fint. Det toves selvfølgelig litt ved bruk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)