fredag 14. januar 2011

Hvitt hjerte


Før jeg sydde de små julehjertene øvde jeg meg på et større hjerte. Dette er sydd i engelsk blonde fra Stoff og Stil. Hvis man klipper små hakk i sømmonnet - nesten inntil sømmen, så vil stoffet forme seg penere i "svingene". Utfordringen med hjerter, synes jeg, er å tegne den fineste hjerteformen. Skal det være langt og smalt, eller er det bedre med et formfullt...? Når det gjelder valg av stoff, så synes jeg et litt kraftig stoff fungerer veldig fint. Jeg ble iallfall veldig førnøyd med julehjertene, som er sydd i bomull og lin. Den tynne, engelske blonden var vanskeligere å få pen i sømmen, og det er nesten som vatten syns igjennom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)