tirsdag 7. desember 2010

Skjerf i bjørnebærmønster

 


















Jeg har lenge ønsket meg et varmt og mykt skjerf, og endelig er det ferdig! Den siste uken har det vært 10 minusgrader her, og da har det vært ekstra godt å tulle seg inn i dette skjerfet :-) Det er strikket i bjørnebærmønster, og det gav meg litt hodebry til å begynne med. I dette mønsteret skal man strikke 3 masker i 1 maske slik: 1 vrang, 1 kast, 1 vrang. Etter litt prøving og feiling fant jeg ut at det var lettere å få det til om jeg utførte kastene med høyre hånden, og ikke hadde tråden over venstre finger som vanlig. Jeg måtte også passe på å strikke løst, hvis ikke var det umulig å få til 3 masker vrange sammen. Mønsteret er fra Drops, nr. 109-26 som man kan laste ned fra garnstudio.com. Skjerfet er strikket med 2 tråder Drops Alpaca og 1 tråd Drops Kid Silk, på pinne nr. 5,5. Jeg har brukt rundpinne på 60 cm. Da er det bare å nyte vinterdagene :-)

Bjørnebærmønster

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)