søndag 22. august 2010

Strikket lappeteppe


Etter å ha ryddet i skuffer og skap fant jeg et uferdig lappeteppe, som jeg for mange år siden arvet av mormor. Gjett om jeg ble lykkelig! Tenk at jeg hadde glemt det!



Teppet var heklet sammen, men manglet noen få lapper. Jeg fant noe matchende restegarn, og strikket de manglende lappene. Jeg kjøpte også nytt garn, og heklet en kant rundt hele teppet. Baksiden ble sydd fast fra midten og ut til sidene, deretter broderte jeg tungesting rundt kanten. Mormor har brukt restegarn, så det er fullt av knuter på baksiden - derfor foret jeg teppet for å skjule og evt. skåne disse festene. Baksidestoffet fikk jeg av mamma, det var noe hun har hatt liggende i alle år... Nå er jeg iallfall den lykkelige eier av et balkong-/turpledd. Flittig brukt på setra i sommer :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)