fredag 9. juli 2010

Rundt putetrekk med perler

Dette putetrekket er "oppattsydd" (som vi kalte det da jeg var liten), eller redesign som man kaller det nå. Innerputa er ei dunpute som jeg hadde fra før, men trekket var slitt og stygt. Jeg har lenge tenkt på å sy nytt trekk - men manglet mønster. En kveld jeg fikk ånden over meg, sprettet jeg hele putetrekket opp og brukte det som mønster. Glidelåsen i det gamle trekket var helt fin og kunne brukes igjen. Det hvite stoffet er lin, og har levd et tidligere liv som skjørt. Sirkelen i midten er laget av en stoffrest som er pyntet med chiffon, fra en duk som aldri blir brukt. Jeg har prodert på perler og paljetter jeg hadde liggende. Det skal sies at det var en del jobb, men det var en utfordrende og morsom oppgave - og jeg ble meget fornøyd med resultatet :-) Selv om den har noen skjønnhetsfeil, om man ser nærmere etter...

Perledrøm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter veldig stor pris på hyggelige kommentarer.
Takk for at du tar deg tid :-)